לצערנו זה עדיין לא נגמר- התמודדות עם פחדים של ילדים

שתפו מכאן:

איזו אנחת רווחה הרגשתי כאשר הכריזו על הפסקת אש בת 72 שעות. אפשר קצת לצאת ולהתאוורר, המשפחה בדרום תוכל לצאת מהממ”דים, החיילים ישובו הביתה וכולנו נוכל לנשום לרווחה.

תקופת המלחמה בעזה הקשתה על כולנו מבוגרים כילדים. בתקופה הזו ראיתי עלייה תלולה במספר הפניות לעזרה מהורים לילדים אשר סובלים מפחדים, פיתחו פחדים שונים, גילו נסיגות התנהגותיות ורגשיות ובאופן כללי נזקקו לעוד ועוד תמיכה- הרבה מעבר למצב רגיל.

בחודש יולי טיפלתי ביותר מקרים של פחדים ביחד מאשר בכל השנה האחרונה. ועל הדרכים להתמודד עם הפחד כתבתי במאמר הזה.

ועכשיו מה? לצערי זה לא נגמר. הפניות עדיין ממשיכות. התופעה של הפחד והחרדה היא תופעה שיכולה להופיע גם לאחר מעשה. גם עכשיו כשאנחנו חווים כבר כמה ימים של שקט באיזור המרכז ילדים ממשיכים לגלות עצבנות, כעס, בכי, הרטבות לילה ועוד.

להתמודד עם פחדים של ילדים

חשוב מאד שאנחנו ההורים נהיה קשובים לסימנים שהילדים מאותתים לנו, נקשיב להם, נכבד את רגשותיהם, נאפשר להם לחלוק ולדבר וניקח לטיפול במידת הצורך על מנת למנוע העמקה של הפחד. חשוב גם שנשיב לב להתנהגות שלנו בהתמודדות עם פחדים של הילדים. ככל שנהיה אסופים, רגועים ונינוחים יותר כך ניתן לילדינו את מתנת הדוגמא האישית ונלמדם שיש אופציות נוספות להגיב במקרה של פחד, חרדה וקשיים רגשיים. שתפו אותם, ספרו להם על רגשותיכם, תנו להם דוגמא מעברכם וחפשו כל דרך יצירתית לעודד אותך לחלוק: כתיבה של סיפור, שיר, ציור, יצירות אומנות, ריקוד ותנועה הם דרכים נהדרות לעודד את הילדים לחלוק את מה שחבוי בתת ההכרה שלהם ומנהל את רגשותיהם.

לדרכים נוספות לעזור להתמודדות עם פחדים של ילדים מוזמנים לקרוא כאן.


שתפו מכאן:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.