כפתור הקסמים הסודי לחיזוק השמחה של הילדים

שתפו מכאן:

לחישות לילה להעצמת השמחה

זה קרה יום אחד בשעות הצהריים כשאספתי את בני מהצהרון, מיד כשראה אותי בפתח הוא קפץ עלי בשמחה והתחיל לספר לי בהתלהבות על מאורעות אותו היום.

אני מודה שההתלהבות שלו הייתה מדבקת וגם הפתיעה אותי, כי היא הייתה בעצמה הרבה יותר גדולה מאשר בימים אחרים.

הוא שיתף אותי בחיוך על בית הספר ומה למד היום, תוך כדי הוא דילג לו צעד אחרי צעד, ואני לא יכולתי שלא להדבק ופשוט דילגתי יחד איתו. ממש הייתי סקרנית להבין מה שונה היום מימים אחרים ושאלתי אותו מה לדעתו עוזר לו היום להיות כל כך שמח ומאושר.

הוא חייך ואמר: “אמא, זה עוד מאתמול, כשזכיתי בגביע בחוג הטאיקוונדו. הרגשתי כל כך שמח, כשהמאמן אמר לי: ‘אתה מצטיין של האימון, הגביע עובר ליובל’.” והמשיך לדלג בשמחה ולספר לי עוד מחוויות היום שלו.

כאמא אין דבר שאני רוצה יותר מאשר לראות את הילדים שלי מאושרים וזה היה אחד מהרגעים האלה שבהם מרגישים שהכל בסדר וכך אפשר להמשיך עוד ועוד. ואז נזכרתי ש… למידה חיובית מתבצעת כשהמוח של הילדים פנוי מהסחות, כשהילד חווה רגשות חיוביים וחווה את עצמו (או את עצמה) בצורה חיובית. היה לי ברור שזוהי הזדמנות ללמד אותו משהו חדש וחיובי.

“אתה יודע יובל, יש סוד בתוך הגוף שלך, בתוך גוף של כל אדם ואדם, מעניין אותך לשמוע מהו הסוד הזה?”. יובל הסתכל עלי בעיניים סקרניות והנהן בראשו כן.

“בתוך הגוף שלך ישנם כפתורים סודיים שאפשר להשתמש בהם כדי לאסוף רגשות חיוביים ולשמור את כל הרגעים הטובים והשמחים שלך. כך שאם יהיה לך רגע פחות שמח תוכל תמיד ללחוץ על כפתור השמחה ולהדליק את הרגשות הנעימים שלך”

יובל הקשיב לי בעיניין ושאל: “זה כמו כפתור שמדליקים את האור?”, “כן” עניתי לו “ממש ככה. כמו כפתור שאיתו מדליקים את האור בתוך הלב שלך”

“אז אני רוצה, כי היום היה לי גם עצוב בהפסקה שילד שאחד אמר לי ללכת משם. לא ידעתי מה לעשות. אני רציתי להיות גם שמח אז”.

“אתה יודע יובלי, מותר גם להתעצב לפעמים, אם אתה מרגיש עצוב או שמישהו דיבר אלייך לא יפה, גם העצב הוא רגש חשוב, וכל הרגשות האחרים גם כן. ויחד עם זה, אם לפעמים אתה מרגיש שאתה כבר סיימת להרגיש עצוב ורוצה לחזור להיות שמח אז תמיד תוכל להשתמש בכפתור השמחה הסודי שלך”

וזה בדיוק מה שעשינו, “התקנו” ליובלי כפתור הפעלה סודי של שמחה.

רוצים גם אתם להפעיל עם הילדים כפתור שמחה סודי? זה ממש פשוט וקל ומבוסס על האופן שבו הגוף שלנו חווה ומרגיש פיזית את הרגשות שלנו.

אני אתן לכם דוגמא כדי לעזור לכם להבין את התרגיל. יש לנו מאות כפתורי הפעלה כאלה שנוצרים מדי יום באופן טבעי. למשל, יצא לכם פעם להריח ריח מוכר, להזכר בזכרון שקשור לריח ולחוש את התחושה שחשתם אז, בזמן שהזכרון התרחש באמת? למשל להריח תבשיל ולהזכר בסבתא ולהרגיש אהבה. או שיש אנשים ששומעים שיר שמזכיר להם חופשה כיפית ופתאום הם מרגישים שלווים ומאושרים ממש כאילו הם עכשיו בחופשה.

מכירים את זה? מה שקורה זה שנוצר חיבור בין אחד החושים שלכם לבין הרגש שהרגשתם במצב מסויים, זוהי אסוציאציה רגשית ואתם יכולים לשלוט ביצירה שלה וגם לייצר כפתורי הפעלה כאלה בכוחות עצמכם. גם עבורכם וגם עבור הילדים 🙂

כדי לבצע את “ההתקנה” של הכפתור עם הילדים אתם רוצים לעשות זאת בסיטואציה שהילד או הילדה שמחים באופן טבעי ולהשתמש ברגש החיובי שהתעורר בהם בצורה טבעית.

אחר כך תספרו להם על כפתור ההפעלה הסודי הזה שיש להם בגוף ושהם יכולים לבחור לחזק את השמחה ולהרגיש טוב על ידי לחיצה על כפתור ההפעלה הסודי של השמחה. תעניינו אותם, תסקרנו אותם ותראו כמה קל יהיה לקבל את שיתוף הפעולה שלהם.

תקבעו איתם שאת הכפתור מתקינים במקום שקל להגיע אליו: גב כף היד או בברך או על המצח, כל מקום שנעים לילדים, נגיש ונוח. בואו לשם ההדגמה נבחר את גב כף היד.

ואז תשאלו אותם על הדברים שמשמחים אותם או שתזכירו להם חוויות משמחות שגם אתם הייתם שותפים להם: הצלחה בחוג, חברים טובים, ביקור אצל הסבא והסבתא, כיף בגן השעשועים, סרט מצחיק… לכולם יש שפע של זכרונות כאלה, ואם הילדים ממילא כרגע במצב של שמחה, קל יותר להציף זכרונות שמחים כאלה.

ואתם, הרי מכירים את הילדים שלכם הכי טוב, הרי כשהם שמחים אתם יודעים לזהות את הסימנים, את ההתרגשות, את ההתלהבות, את האופן שבו הם מדברים ומגיבים, את שפת הגוף. מכירים את זה? מעולה כי ממש עוד שנייה אנחנו מתחילים בהתקנת הכפתור.

ובכל פעם שהילד או הילדה נזכרים בחווייה משמחת אתם תלחצו לחיצה עדינה על גב כף היד, במקום שקבעתם שבו נמצא הכפתור. ושוב הילדה נזכרת בכיף שהיה לה אתמול אצל החברה שלה ואתם תלחצו על כפתור השמחה הסודי בעדינות. והילד מספר לכם על הביקור האחרון אצל בני הדודים והוא זורח שמחה- אתם תלחצו על כפתור השמחה הסודי. ושוב ושוב ושוב. כמה שיותר חוויות שתעלו יחד עם הילדים יותר טוב. ועל כל חווייה שהם נזכרים בה אתם תלחצו על כפתור השמחה הסודי.

שימו לב! חשוב מאד שהילדים יחוו את השמחה בעצמם, אני יודעת שיש הורים שמאד ירצו להלהיב את הילדים ויזכירו להם חוויות שאולי הילדים לא ממש מחוברים אליהם, אז אתם כהורים, תוודאו שאלה חוויות שבהם הילדים עצמם חוו שמחה, הנאה, צחוק, הצלחה, כיף וכל רגש חיובי נוסף.

“התקנתם” לילדים את הכפתור?  מצויין!

עכשיו ספרו להם שבכל פעם שהם שמחים הם יכולים ללחוץ על כפתור השמחה הסודי שלהם ולטעון אותו בעוד שמחה, כיף והנאה. וכן… ספרו להם שגם אם הם עצובים, או מרגישים פחות טוב הם יכולים ללחוץ על הכפתור ולהדליק את האור בלב, להזכר ברגעים שמחים ולחזור לחוש שמחה.

כמו שכתבתי כבר, זה בסדר לחוש את כל קשת הרגשות, גם אלה שנתפסים חיוביים וגם אלה שנתפסים כשליליים. זה בסדר לחוש עצב, צער, אכזבה או כעס. השאלה היא כמה זמן נאחזים ברגשות הללו ואיך מתקדמים הלאה למצב רוח יותר שהוא פורה יותר ומאפשר יותר.

כפתור השמחה הסודי יאפשר לילדים לאגור בגופם רגשות חיוביים שיהיו צידה לדרך לימים לרגעים בהם מרגישים מוחלשים ויאפשרו להם להתגבר ולהמשיך הלאה.

לסיכום, כדי לעזור לילדים לייצר את הכפתור שלהם עשו את הדברים הבאים:

  1. מצאו זמן שבו הם שמחים ונינוחים באופן טבעי
  2. ספרו להם על כפתור השמחה הסודי שחבוי אצלם בגוף והציעו להם לטעון אותו בשמחה
  3. תבחרו איפה הכפתור הזה נמצא (מקום נגיש להם ולכם)
  4. שוחחו איתם על זכרונות משמחים שהם חוו (ותוודאו שהם אכן מתלהבים ונזכרים בשמחה במאורעות הללו)
  5. בכל פעם שהם מעלים זיכרון שמח תלחצו על הנקודה שנבחרה בתור הכפתור
  6. תסיימו בזה שיש להם מעכשיו כפתור הפעלה קבוע שיעזור להם להרגיש שמחה ולהדליק את האור בלב שלהם

שיהיה לכם יום שמח 🙂

אינסה

נ.ב. מזכירה לכם שיש לנו מבצע מדהים על הקורס: סודות התקשורת של הורים מעצימים. לחצו כאן לכל הפרטים על הקורס המעצים הזה

מזכירה לכם שהקורס “סודות התקשורת של הורים מעצימים” זמין לכם במחיר מבצע מדהים רק עד 25 ליולי בחצות

בקורס הזה תלמדו לייצר גשר אל הילדים, לקבל את תשומת הלב שלהם בקלות, להבין איך נכון לדבר אליהם וגם תקבלו טריק מדליק שאנשי מכירות משתמשים בו כדי לשמוע מהלקוחות שלהם את המילה הנכספת: כן 🙂

הקורס כולל חמישה שיעורים מלאים בתוכן מתקדם בתחום התקשורת וההעצמה וההשקעה מצחיקה היא רק 132 ש”ח * 3 תשלומים.

אל תפספסו כי אוטוטו המחיר חוזר להיות 1297 שח.

לחצו כאן עכשיו ושריינו את מקומכם בקורס

בא לכם לדבר איתנו? בשמחה, הדלת שלי תמיד פתוחה עבורכם

אם חשוב לך לקבל מענה אנושי או אפילו שיחת ייעוץ והתאמה אישית בנוגע לשיטת לחישות לילה, הנה כמה דברים שאפשר לעשות:

1. להתקשר למשרד 08-852-0331

2. אפשר גם לשלוח הודעת וואטספ למספר: 054-730-7678

3. לכתוב לי אישית אימייל לכתובת child.night.whispers@gmail.com

4. והכי טוב: למלא פרטים בקישור הבא ויועצת ההדרכה המקסימה שלי תיצור איתך קשר בהקדם https://nightwhispers.ravpage.co.il/talktomeEG


שתפו מכאן:

4 Replies to “כפתור הקסמים הסודי לחיזוק השמחה של הילדים”

  1. זה מאוד יפה. קישור לחווית המקום המעצים,השמח, השליו. אך מה עושים כדי שהילדים לא ינסו לדלג על שלב העצב ,כעס, תסכול וכו.וינסו לא לחוות אותו אלא ללחוץ על הכפתור כדי להעלימו
    הרי רגשות שאנו מגדירים כשליליים, ומנסים לא לחוות אותם פועלים לרעתנו.
    בוודאי שצריך למצוא את המינון, ולא להישאב לעצב אין סופי. אך מי מחליט מתי נגמר השלב בו מותר להיות עצובים וצריך ללחוץ על השמחה?
    איך להעביר זאת לילדינו?
    תודה רבה.

    • ממש כמו שכתבתי כאן, הילדים יחוו את כל קשת הרגשות, אם תתני להם לגיטימציה לכל הרגשות הם יחוו את כולם. השאלה היא באיזו עצמה הם יחוו את הרגשות השליליים והאם הרגשות הללו יעובדו היטב ואז הילדים ילמדו להתקדם הלאה, או שהם יתקעו עם הרגשות הללו וזה ימנע מהם להשיג תוצאות אפקטיביות. מי מחליט מתי נגמר השלב? הילדים שלך בעצמם 🙂 מי יודע מתי מותר ואסור להיות עצובים? כל אדם יודע לעצמו.

  2. רעיון מקסים וכה פשוט. אין צורך לקנות דבר,או לעשות משהו מיוחד,רק להיזכר ולחוות.
    תודה רבה.
    שחר שטלריד

    • נכון מאד שחר 🙂 זה רק לאפשר לילדים להיות נוכחים באמת ולחוות את רגעי האושר שלהם. ואז לקחת את הרגעים האלה כצידה לדרך.
      יום נפלא ותודה על התגובה מחממת הלב הזו,
      אינסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.