“אינסה, עשינו את זה! לחישות לילה להעצמת ילדים זה פשוט עובד!”

שתפו מכאן:

“אינסה עשינו את זה!” היא אומרת לי כשהיא נכנסת אלי לקליניקה שלושה שבועות לאחר שהתחלנו תהליך. חיוך גדול על פניה והיא זורחת ומתרגשת כל כך.

אימא לוחשת, אישה עדינה ויפה שנראית כמו תלמידת תיכון, עוסקת בתחום החינוך שנים רבות, יושבת מולי ומשתפת בשמחה על השינויים של שני הבנים שלה בשלושה שבועות של תהליך לחישות לילה להעצמת ילדים.

ההתרגשות והשמחה שלה מחזירים אותי שלושה שבועות לאחור כשהיא נכנסה אלי לקליניקה בהיסוס ובמבט שאומר כולו יאוש.

“עברה עלינו שנה קשה ביותר, אני כבר לא יודעת מה לעשות עוד” הבן הבכור י. בן 5, ילדון חמוד שאינו מצליח להירגע כלל, עם קשיים בוויסות חושי ועיכוב בדיבור. מגיל שנתיים מטופל אצל קלינאית תקשורת וכבר בגילו הצעיר אובחן כבעל הפרעות קשב וריכוז. י. חווה המון תסכול וקושי סביב הנושא החברתי בגן וגם במגרות חברתיות אחרות. התסכול הזה מוביל אותו להתנהגות תוקפנית, אלימה וחסרת סבלנות גם בגן וגם בבית כלפי המשפחה ואחיו הצעיר. האימא מתארת את י. כילד שרוב הזמן מקלל, צועק, מכה, ומעליב כחלק מהקושי שלו לבטא את עצמו מילולית.

הבן הצעיר ת. בן 3.5 הוא ההפך הגמור מאחיו בהתנהגות: ילד נוח, עליז, קליל, משתף פעולה אולם הוא נפגע מאד ונעלב מהיחס של אחיו הבכור. בגיל שנתיים וחצי עם תחילת תהליך הגמילה מחיתולים נתקל בקושי מול המטפלות במעון בו שהה ומאז הוא חווה התלכלכות מספר פעמים ביום ועושה קקי רק בתחתונים מה שמקשה מאד על התפקוד המשפחתי. טיפולים מסוגים שונים לא הועילו ובמהלך השנה האחרונה נושא ההתלכלכות הפך לאחד הנושאים באמצעותם הבוגר מעליב ומנגח את הצעיר. בנוסף ת. חסר בטחון עצמי, ביישן ותמיד צמוד לאימו שתגונן עליו כיוון שהוא מרגיש שלבד הוא לא מסוגל להצליח לעשות דברים.

שני הילדים סובלים, ההורים סובלים והמסגרות החינוכיות והמשפחה המורחבת לא ידעו מה לעשות על מנת לעזור ולהקל. טיפולים הומאופתיים, פסיכולוגיים והתנהגותיים ונים פשוט לא הועילו לשינוי המצב והקושי בבית רק הלך והעמיק.

וכך הגיעה אלי כשהיא מצד אחד עייפה מסערות השנים האחרונות ומצד שני נחושה להחזיר את המושכות לידיה ולחולל שינוי בבית ובחיי הילדים. יחד החלטנו על הנושאים בהם נתמקד, הנחתי אותה בכל הכלים שעליה לממש בבית ויצאנו לדרך.

הדבר הראשון שניכר לעין היה העובדה שי. הבכור התחיל להירגע ולשתף פעולה. הוא בתוך ימים ספורים התחיל לדבר בשטף ובמשפטים שלמים מה שהפתיע את ההורים. באחד הביקורים של המשפחה המורחבת הבחינו כולם כמה הוא משחק יפה, ברוגע, משתף במשחקים שלו. זו למעשה הייתה הפעם הראשונה שהוא התנהג בצורה כל כך רגועה ומשתפת בסביבה של המשפחה המורחבת והוא זכה לתשבחות ולהמון חיזוקים חיוביים על ההתנהגות הזו.

בפגישה השנייה שלנו עבדנו על הרגשות של האימא לגבי העניין עם ילדיה על מנת לאפשר שחרור של הקושי שלה ובכך לסייע לילדים להשתחרר.

תוך שבועיים הצטרף לתהליך גם ת. האח הצעיר. הוא התחיל לבקש ללכת לשירותים בכוחות עצמו ובשבוע השלישי לא היה לו אף לא פספוס אחד! תופעת ההתלכלכות נעלמה תוך שלושה שבועות בלבד! במהלך שלושת השבועות האלה הוא הפגין התנהגות עצמאית ובוגרת יותר ובחופשה המשפחתית ניגש למיקרופון של הפעלת קריוקי והתחיל לשיר לפני כל הקהל. האימא תיארה את הרגע הזה בעיניים נוצצות, כיצד הביישן שלה הפך פתאום את עורו והחליט להראות את כשרונו לעולם.

הפגישה השלישית שלנו התמקדה כבר בהטמעה של הרגשות החיוביים והחוויה המעצימה שכל הבית עובר וחווה. הוקרנו וציינו את כל הטוב שפוקד את המשפחה בזכות היוזמה והתושייה של האימא ובזכות זה שהיא הייתה נחושה להצליח לקדם את המשפחה למקומות חיוביים ומצמיחים.

היום האימא מדווחת כי היא מרגישה שהיא עצמה חוותה העצמה, הבית הפך לרגוע יותר, הילדים מרגישים בטוחים, מתנהגים בצורה יפה זה לזה והיא רואה בבירור את ניצני השינוי שכבר התחילו לבצבץ. היא מחויבת להמשיך בתהליך כדי להמשיך להצמיח את ילדיה ואת משפחתה ולעזור לילדיה לממש את הפוטנציאל האדיר שהיא כבר יכולה לראות בהם.

הורים רבים רוצים לדעת כיצד תהליך לחישות הלילה עובד. מוזמנים לצפות בסרטון הבא ולהבין יותר לעומק מה זה לחישות לילה להעצמת ילדים ואיך זה כל כך אפקטיבי ביצירת שינויים התנהגותיים ורגשיים אצל ילדינו.

לחישות לילה- זה פשוט עובד

לחישות לילה- זה פשוט עובד


שתפו מכאן:

5 Replies to ““אינסה, עשינו את זה! לחישות לילה להעצמת ילדים זה פשוט עובד!””

  1. אינסה אהובה… לצערי, עוד לא זכינו להגיע אלייך, אבל הורדתי מספר קבצים שעוזרים לנו בצורה שאי אפשר לתאר. אני מבינה את האמא הלוחשת כאן ואת מה שהיא אומרת… מהיום שנתקלתי באתר שלך – החיים השתנו. יש עוד הרבה הרבה עבודה אבל זה שווה כל רגע.

    תודה.. תודה על היותך את!

    • עינת יקרה, ריגשת אותי מאד במה שכתבת כאן. ברגע שאמא מתגייסת למטרה היא בהכרח תגלה שיש לה את כל היכולות והמשאבים להצליח עם הילדים ולהוביל אותם לשינוי הרצוי!
      את אמא לוחשת לגמרי רשמית 🙂

      תמשיכי לעדכן,
      אינסה

      • הי אינסה.
        איפה אפשר להוריד קבצים לקבל מושג מוחשי על לחישות הלילה (כפי שעשתה עינת)?
        תודה

  2. אינסה יקרה, מרגש כל פעם מחדש לראות את התהליכים שמשפחות עוברות איתך. ממש שליחות בעולם הזה לעזור לילדים והורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.