“כישלון הוא חלק מהחיים”- האמנם?

שתפו מכאן:

הבן שלי פרפקציוניסט וזה ממש לא קל” היא אומרת לי בכאב גדול. “הוא לא רגוע, כועס, מתוסכל, וכל כישלון הכי קטן הוא לוקח כל כך קשה וקורא לעצמו בשמות נוראיים, צועק, בוכה. והוא רק בן 7. עכשיו הוא כבר לא רוצה ללכת לחוג כי הוא נכשל שם פעם וחזר הביתה בצרחות, הוא מפחד מדי ממבחנים וגם פוגש פחות חברים כדי שלא יצטרך להתמודד עם כישלון מולם”.

להרבה ילדים יש ציפיות גבוהות מעצמם והם לוקחים את הכל בשחור או לבן, אם הם לא מגיעים ליעד שהציבו לעצמם הם חשים תחושת אכזבה וכישלון ומשליכים את תחושת הכישלון על האישיות שלהם, על הבטחון העצמי שלהם ועל הדימוי העצמי שלהם.
התגובות של חלק מהילדים עשויות להתפס כקיצוניות בעצמתן כי הם פשוט לא יודעים לווסת את הרגש הגדול שמתעורר בהם ומציף אותם כאשר הם חווים תחושת הכשלון.

ילדים אלה עלולים פעמים רבות להמנע מהשתתפות בפעילויות שונות מתוך החשש שהם יכשלו ולהגיב בתסכול וכעס גדול כאשר הם נתקלים במקרים שמתפרשים אצלם ככישלון.

זו תחושה כואבת מאד להורים לראות את הילדים שלהם שופטים את עצמם לחומרה ומתפרצים בכעס
בלתי נשלט לאור זאת, וחמור מזה ולאור זאת מפתחים דימוי עצמי נמוך ובטחון עצמי שהולך ומדרדר.

והרי רק לפני כמה שנים לאותו ילד שמרגיש רע בגלל הכישלון לא הייתה כלל תודעת כישלון. כן, כן, לתינוקות ופעוטות אין כלל מודעות למושג כישלון. תסתכלו על כל תינוק שמתחיל לזחול או ללכת. הרי אם הייתה להם תודעת כישלון הם וודאי היו נמנעים מלהמשיך לנסות ללכת אחרי הפעם הראשונה שהם נופלים על הישבן. אבל הפעוטות האלה חדורי מוטיבציה- הם רוצים לזוז, לפתח עצמאות, להתקדם ולכן בכל נפילה הם לומדים דבר חדש ומנסים שוב עד שהם מצליחים לפתח את מיומנות ההליכה.

אז מה קורה שם בדרך? מגיל צעיר הילדים שלנו  מקבלים מסרים שמבקרים אותם ובדרך זו מייצרים בקרבם חשש מפני כל תוצאה בחייהם שהיא אינה התוצאה הרצויה בניסיון הראשון. והחשש הזה מפני כישלון מוביל את הילדים שלנו להמנעות מהתנסות על מנת שלא לחוות… ובכן, כישלון.

אבל מה אם נעזור לילדים שלנו (ולעצמנו) לאמץ גישה אחרת ביחס למושג כישלון. מה אם אומר לכם שאין דבר כזה כישלון! יש רק תוצאות לכל מעשה והתנסות שלנו ושל ילדינו.

אם הילדה לא הצליחה בחוג השחייה היום, זה לא אומר שהיא נכשלה. זה רק אומר שעלינו לעזור לה להבין מה היא למדה מהשיעור המסויים הזה על מנת שתוכל לחוש טוב יותר עם עצמה בשיעור הבא. ואם הילד לא הצליח במשחק שהוא משחק בו ניתן לעזור לו לחשוב מה הוא יכול לעשות אחרת בפעם הבאה שישחק ואיך הוא יכול לפעול אחרת בפעם הבאה כדי להתקדם לעבר התוצאות שהוא רוצה.

יש המון דוגמאות לאנשים מוצלחים במיוחד שה”כשלונות” שלהם יכולים לתת השראה לילדים שלנו. תומס אדיסון ערך אלפי ניסיונות עד שהצליח להמציא את הנורה. תארו לעצמכם שהיה אומר לעצמו אחרי הניסיון מספר 385: “ניסיתי מספיק פעמים, אני כנראה נכשלתי 385 פעמים ואני מפסיק כאן”. או אם היה מפסיק אחרי הניסיון מספר 2757 או ניסיון מספר 7954… אם הוא היה תופס את עצמו ככישלון הרי שהוא לא היה הופך לאחד הממציאים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה. זה נכון לעוד כל כך הרבה מצליחנים שחוו המון “כישלנות” בדרכם. אז האם הכישלונות האלה הפכו אותם לכישלון? או שזו הייתה חוויה לימודית שאיפשרה להם לשכלל את הכישורים שלהם בדרכם להפוך למצליחנים שהם.

אני חוזרת ואומרת: אין דבר כזה כישלון! כל תוצאה שאנחנו והילדים מגיעים אליה היא הישג ויש לנו ולילדנו אפשרות ללמוד ולגדול בדרך להשגת מטרות שלנו. ההפנמה של תובנה זו יכולה לייצר שינוי משמעותי באופן בו אנחנו חווים סיטואציה שבה לא הגענו למטרה שלנו. נקודת מבט חדשה זו יכולה להוביל למהפך רגשי משמעותי: במקום לחוש תחושת תיסכול וצער בשל תוצאה שחושבים עליה ככישלון הילד יכול לחוות את עצמו כמי שחווה חוויה לימודית שמאפשרת צמיחה וגדילה. באופן כזה בעיות יכולות להפוך לאתגרים, וקשיים יכולים להפוך להזדמנויות.

אם אנחנו נאמץ את הגישה המהפכנית הזו נוכל לעזור גם לילדים שלנו לחוות את עצמם כמי שתמיד יש להם הזדמנות לבחון את התוצאות של העשייה שלהם, ללמוד מזה ולהמשיך לעשות בדרך אחרת כדי להצליח להגיע למטרה שהם הציבו לעצמם.

רק תארו לעצמכם איך הם יוכלו להגיב אחרת לגמרי כשהם ידעו להכיר את הכוח הלימודי שבכשלון ובמקום להגיב בהתקף של תסכול וכעס הם ידעו לווסת את ההרגשה שלהם ובהתאמה את ההתנהגות שלהם.
מרגש לחשוב על זה, נכון?

לתפיסתי המקצועית, היכולת לווסת רגשות של כעס ותסכול היא קריטית ביותר להתנהלות לאורך החיים.
היכולת של הורים ללמד את הילדים לוסת את הרגשות הסוערים שלהם, היא כנראה המיומנות הכי חשובה שהורי יכולים לאמץ לעצמם.

אחרי הכל אתם בטח מכירים מישהו שחוסר היכולת שלו להרגיע את הרגשות שלו או שלה מוביל אותם להרבה הסתבכויות וקשיים במהלך חייהם…
לכן חשוב מאד ללמד את הילדים להפעיל את המוח שלהם בדרך מתאימה ולווסת את הרגשות שלהם
ואת התגובות שלהם בתסריטים שונים של כשלון ואכזבה, כדי שהתגובה שלהם תהיה מווסתת וכזו שתאפשר להם לחזור לחוף מבטחים רגשי, להפיק מסר חיובי וללמוד מה הלאה לפעם הבאה.

זה לא אומר שלא נחווה לעולם כעס או תסכול!

ההפך הוא הנכון, תמיד יהיו מצבים כאלה.
אבל במחקרים הכי מתקדמים הוכח שמי שיודעים להתמודד עם מצבים כאלה בצורה מווסתת הם אלה שמצליחים יותר בחייהם. האם אלה שיפשרו את המושג כשלון בתור חוויית למידה מועילה ולא רק כמקור לכרסום בבטחון העצמי.

וביננו גם אנחנו יודעים שילד שיודע לווסת רגשותיו, קל לו יותר ללמוד, קל לה יותר להשתלב חברתית ובכלל יש להם כוח שמבחינתי הוא כוח על!
ואני מאמינה שלכל ילד יש את האפשרות ללמוד לווסת את רגשותיהם ולפתח את כוח העל הזה.

הגילאים הקריטיים ביותר ללמד את הדברים הללו הם עד גיל 6/7 ובגישת לחישות לילה גילינו
שיש חלון הזדמנויות נוסף עד גיל 12/13.

לאור המון בקשות של הורים ללמוד איך לעבור ממצב של משבר וקושי בהתמודדות עם תסכולים וכעסים, למצב של הרמוניה נעימה בבית, החלטתי לרכז את כל הידע שלי בקורס אינטרנטי מיוחד ביותר:
התמודדות עם תסכולים וכעסים- ממשבר להצלחה

זה קורס בו אני חולקת לראשונה את גישת ארבע השלבים להתמודדות עם תסכולים וכעסים, לקצר את התדירות והמשך שלהם ולגדל ילדים רגועים ומשתפי פעולה.

הגישה הזו שאני חולקת בקורס היא גישה שתאפשר לך שלב אחרי שלב, ללמוד לווסת גם את הרגשות שלך וגם את הרגשות המאד גדולים ומציפים של הילדים, והיא מבוססת על מחקרים מדעיים בתחום מדעי המוח.
גישה שפשוט עובדת, והוכיחה את עצמה במאות רבות של מקרים.

בסיום הקורס יהיו לך כלים פרקטיים להתמודד עם התקפי הכעס והתסכול של הילדים, את תדעי איך להתמודד עם התקפים כאלה בציבור, איך לאזן בין הצבת גבולות להכלה ותמיכה בילדים, כלים להשפעה על תת המודע של הילדים כדי לקבל תוצאות מהירות וכלים אפקטיביים נוספים להורדת מספר התקפי הזעם והכעס בבית ולייצר אווירה חיובית.

בקורס אני אלווה אותך, צעד אחרי צעד, עם ידע מתקדם, כלים ותרגולים מעשיים שאישפרו כבר לאלפי ילדים לחוות ינויים במהירות יוצאת דופן.

הקורס כולל 5 שיעורים אינטרנטיים מלאים בתוכן מרתק ומעשי שיעזור לך להתמודד גם עם התקפי הכעס והזעם של הילדים וכן, גם עם התפרצויות הכעס שלך.
הקורס יהיה זמין מהרגע שתצטרפי לתמיד, באתר חברים אינטרנטי סגור.

השיעור הראשון של הקורס יפתח לך מיד עם ההרשמה ואת תזכי לקבל ליווי אישי שלי למשך חודש במיילים כדי שתוכלי ליישם בצורה הכי טובה שאפשר.
וכיוון שאני מלווה באופן אישי את המשתתפים בו יש לי מקום לכמות מצומצמת של משתתפים בלבד.

רגע לפני שאספר לך על ההשקעה המצחיקה עבור קורס חשוב לי לחלוק שהמציאות מוכיחה שרק 5% מכל מי שלומד משהו חדש גם יעשה עם זה משהו ויישם לא רק ברמת ההבנה, אלא ככלי לחיים לטווח הארוך.

ואני מכירה את ההורים שצוברים עוד כלי ועוד מאמר, ועוד רעיון אבל לא ממש מיישמים.

אני יודעת שהדרך הכי טובה ליישם היא שילוב בין:
1. ללמוד משהו חדש
2. אימון אישי ליישום של הידע שנלמד עד שהידע עובר מרעיון כללי שלמדנו לטבע שני שמשמש אותנו
בצורה אוטומאטי וטבעית

אני ממש אוהבת ללוות את התלמידים של הקורסים שלי ולעבור איתם תהליך אימון נקודתי כדי להוביל אותם ליישום מקסימאלי.

לכן כל מי שנרשם בחודש דצמבר לקורס: התמודדות עם תסכולים וכעסים- ממשבר להצלחה מקבל לא רק את הקורס המעולה שכולל 5 שיעורים שופעים בתוכן וכלים מוכחים מחקרית אלא גם:

ליווי אישי שלי במיילים למשך חודש שלם!
זה אומר שגם תקבלי ממני מייל כל יום ויום להזכיר לך על מה להתמקד במהלך היום.
וגם יהיה לך קו ישיר אלי לשאלות, תהיות, בדיקות והבהרות שנוגעות לצורך האישי שלך עם הילדים בבית.
אני אלווה אותך יד ביד כדי שתיישמי בצורה הכי טובה עם הילדים שלך ותגיעי ליעד שלך בית רגוע, נעים, עם אווירה טובה.

עכשיו יכול להיות שאת חושבת שקורס כזה, עם תוצאות כאלה צריך לעלות המון כסף- והאמת היא שאת צודקת לגמרי…

ואכן הקורס הזה הולך לעלות 1200 שח החל מסוף דצמבר או כשנגיע ל50 הנרשמים הראשונים.

אבל כרגע אני הולכת לאפשר להצטרף בהשקעה שווה לכל נפש שהיא לא בפרופורציה לכל התוכן העשיר, הכלים והערך האדיר שתקבלי כשתצטרפי לקורס.

הוא ימשך עד 30 לדצמבר או עד שנגיע לנרשם ה50 (פשוט זו כמות האנשים שאני יכולה ללוות ולתת להם יחס אישי מהסוג הזה). כאן מקליקים כדי לקבל את כל הפרטים על הקורס המצויין והמבצע שכולל ליווי שלי למשך חודש מרגע ההרשמה==>>
https://nightwhispers.ravpage.co.il/overcomingangerandfrustrationALLTIME
ועכשיו שאלה מסכמת אליכם ההורים שקוראים את המאמר הזה:

איזה הורים תוכלו להיות אם תאמצו את האמונה החדשה שאין כישלון אלא רק חוויה לימודית בדרך להצלחה?
איזו מתנה אדירה לחיים זו תהיה אם תאפשרו לילדים שלכם ללמוד לווסת את הרגשות שלהם?

מוזמנים לשתף את מחשבותיכם, החוויות שלכם והרעיונות שלכם.


שתפו מכאן:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.