המקור הרגשי של הרטבת לילה אצל ילדים

שתפו מכאן:

הרטבת לילה היא נושא שמטריד הרבה מאד הורים מרגע שמתחיל תהליך הגמילה מהחיתולים. חשוב להבין שכל עוד מדובר בתהליך גמילה בסיבות גיל שנתיים ושלוש ואפילו ארבע, פיספוסים בלילה הם בסך הכל תופעה טבעית שהולכת ונעלמת ככל שמתפתחת הבשלות הפיזיולוגית.

אולם כאשר מדובר על גיל 5 או 6 ובטח אם מדובר על ילאים בוגרים יותר עיניין ההרטבה בלילה מהווה מקור דאגה מאד משמעותי להורים שפוגע באיכות החיים של כל בני המשפחה.

הילדים שמתעוררים לעוד בוקר של מצעים רטובים חשים בושה, חוסר נוחות ולפעמים אפילו פגיעה בדימוי העצמי. רבים מהם נמנעים מפעילות חברתית שמשלבת לינה כמו להזמין חבר לישון אצלם או ללכת למחנה של תנועת הנוער.
חוסר הנוחות היא גם של ההורים שצריכים מדי יום להחליף מצעים, לכבס וכמובן שככל שהילד גדול יותר, גם הריח חזק יותר ומייצר תחושה לא נעימה.

ילד שיורד עליו גשם

ברוב המקרים המומחים יגידו שהילד או הילדה סובלים מחוסר בשלות פיזית או בשל שינה עמוקה ממש או שלפוחית קטנה. אבל המקור של הרטבת לילה החל מגיל 6 הוא בעיקרו רגשי ואנחנו רוצים לזהות את המקור הרגשי שפוגע בילד שלנו וגרם לו או לה לבטא את עצמם דרך הרטבת הלילה.

על פי תפיסת שיטת לחישות לילה להעצמת ילדים, בכל התנהגות של הילדים יש לילד מסר שהוא או היא רוצים להעביר להורים. גם הרטבת לילה היא הדרך של הילדים להעביר מסר אמיתי, עמוק ומשמעותי להורים שלו או שלה. המסר הוא משאלה כמוסה או בקשה סמויה או קריאה לעזרה. רק שאת הקריאה לעזרה הילדים אינם עושים דרך בקשה גלויה, כמו שאדם בוגר היה עושה, אלא דרך המעשים שלהם. ובמקרה הזה המעשה הוא הרטבה במיטה.

חשוב להבין שהרטבת לילה היא ביטוי למתח של הילד וזו לפעמים הדרך היחידה שלו או שלה לבטא את מה שמתרחש בתוכם. המקור של המתח הוא בדרך כלל דיכוי של הרצונות של הילד על ידי ההורים שלו. יש הורים שלא ממש יבינו על מה מדובר אז רגע לפני שאתם סוקלים אותי בתגובותיכם בואו נבין למה אני מתכוונת.

ישנם ילדים שסובלים מהרטבת לילה שהם ילדים מאד טובים, ילדים מרצים, כאלה שמקבלים את כל מה שאומרים להם למרות שזה לא תמיד מבטא את הרצונות שלהם. במקרה של הרטבה אצל ילדים שנחשבים לטובים ומרצים במקרה כזה זהו מסר מהילדים שהם צריכים קצת יותר חופש פעולה, מחשבה, עשייה. הרבה פעמים ההרטבה מהווה מסר להורים על כך שהם לא שומעים את הרצון של הילד, שהם בעיקר מבטלים את הרצון שלו, מטילים עליו הרבה מדי איסורים, לא מקבלים את הרצונות של הילד. וזה המקום הקטן שבו הילד יכול לבטא את עצמו ואת הצרכים האותנטיים שלו.

שימו לב להקבלה הבאה לבעלי חיים בטבע. זה ידוע שבעלי חיים נעזרים בהפרשות שלהם לסמן טריטוריה שהיא שטח המחייה שלהם, כך בהשוואה גם הילדים שלנו, שמרגישים שאין להם טריטוריה מוגנת או שאין להם יכולת ביטוי מלאה, עלולים למצוא, ברמה האינטואיטיבית, שהדרך היחידה שלהם לבטא את עצמם היא דרך הרטבה.

ישנם ילדים שהם לאו דווקא המרצים והנוחים שסובלים מהרטבה, אלה יהיו ילדים שבשל ההתנהגות שלהם שפורצת גבולות ההורים עשויים לנסות להכפיף משמעת ביד שהיא קצת קשה מדי על הילד או הילדה. ושוב הילד הזה יבטא את הצורך שלו במרחב פעולה דרך ההרטבה.

לפעמים הילדים מבטאים פחד מהסמכות של ההורים עליהם דרך הרטבת לילה, הרבה פעמים הפחד משוייך להורה הסמכותי יותר, זה שרוצה יותר משמעת בבית גם אם זה על חשבון הצרכים הרגשיים של הילדים.

ילדים מרצים פשוט יפסיקו לבטא את הרצונות שלהם, כי ילדים תמיד, גם אם נדמה לכם שזה לא כך, הם תמיד רוצים לרצות את ההורים שלהם והביטוי היחיד שהם יתנו לרגשות שלהם שמודחקים זה על יד ההרטבה. זו המהות של ילד, לשמר את המצב שלו כילד אהוב ונחוץ במשפחה גם אם זה נעשה על ידי התנהגות לא רצויה. הילד בעצם שואף לקבל את האהבה הבלתי תלויה של ההורים שלו, את הקבלה המוחלטת שלהם וכיוון שהוא חש בתוכו שזה לא קורה הוא יבטא את זה בהרטבה.

כשילד חוצה את גיל 6 או 7 ועדיין מרטיב מתחברים לזה דברים נוספים. למשל הילד עשוי להרגיש בושה, מבוכה, חוסר שליטה על הגוף וכתוצאה חוסר שליטה על עצמו. ילדים כאלה עלולים להמנע מפעילויות חברתיות הכוללות לינה , לישון אצל חברים או להזמין חברים לישון, הם לא יצאו לטיולים הכוללים לינה וכו.כך שהמצב הרגשי של הילד הופך להיות עדין עוד יותר ונוסף על התחושה הסובייקטיבית שלו שהוא לא אהוב או שהרצונות שלו לא חשובים או שלא רואים אותו ואת הצרכים שלו אז נוסף על כך יש גם את הקושי שלו והבושה או המבוכה שלו.

ולכן הלחישות המתאימות לילדים הסובלים מהרטבת לילה הן שילוב בין ההיבט הפיזי וההיבט הרגשי. בין הצורך לקבל הכרה והאהבה מההורים לבין הצורך לגרום לו להרגיש שהוא בסדר כמו שהוא.

 

בתכנית הלימוד של שיטת לחישות לילה להעצמת ילדים אנחנו נכנסים לעומק של הבנת הצורך הרגשי שהילדים מבטאים ולומדים כיצד לייצר את לחישות הלילה המותאמות במדויק לצורך של כל ילד וילד.

מי שמכיר היטב את השיטה ואת עקרונותיה יודע שכל תהליך של העצמה רגשית והתנהגותית של הילדים שלנו מתחיל בהעצמה של ההורים עצמם ולכן הצד השני של הדברים זה המקום שלכם כהורים.

האם הצבתם דרישות גבוהות מדי לילד? האם ביטלתם את הרצונות שלו?
אתה גדול, תוותר לאחותך הקטנה, או היום אי אפשר ללכת לחברים כי … ובעצם הסיבה היא שכרגע לא נוח לכם- או כל דרך אחרת שבה ביקשתם מהילדים לוותר על רצונותיהם.

חשוב מאד שתתחילו להיות ערניים למקום שלכם, לקבלה שלכם את הילדים בכלל ולראות כמה מהרצונות שלהם אתם מבטלים וכמה אתם מקבלים. עכשיו זה וודאי לא אומר שעליכם לתת להם הכל, רק לחשוב על כמות הפעמים שאתם אומרים לא או מבטלים אותם סתם כי לא נוח לכם או לא מתחשק ולא בגלל שיש שם החלטה אסטרטגית חינוכית מסודרת. עכשיו תורכם להגביר את הערנות שלכם ביחס למקום שאתם באמת נותנים לילדים שלכם לבטא את הרצונות והצרכים האותנטיים שלהם.

דבר נוסף שחשוב לבחון עם עצמכם הוא עד כמה אתם אנשים שנוטים לרצות את הסביבה שלכם על חשבונכם, עד כמה שאתם עשויים להיות סמכותיים כלפי הילדים האם יכול להיות שאתם שמים את עצמכם במקום האחרון בזוגיות שלכם, או עם קולגות מהעבודה, או עם הסביבה החברתית שלכם, אתם נוטים לרצות ולעשות הכל כדי לשמח אחרים, גם אם זה לא ממש נוח לכם. כך שיוצא שאתם מאפשרים חדירה לתוך הטריטוריה שלכם גם אם זה לא נוח לכם.

אם הילדים שלכם מרטיבים ובעיקר אם זו תופעה המאפיינת כמה ילדים או שגם אתם הייתם ילדים מרטיבים אל תחשבו שיש כאן עיניין פיזיולוגי שעובר מדור לדור, אלא עיניין רגשי שעובר מדור לדור ולעם יש את האפשרות לשנות את זה ולעצור את זה במו ידיכם.

כשתאמצו גישה חדשה כלפי הילד ותפתחו מודעות לאופן בו אתם מתנהגים כלפיו תוכלו לחזק את תחושת הבטחון שלו ולעזור לו להגמל מהרטבת הלילה במהירות.

לשיטת לחישות לילה יש מאות סיפורי הצלחה בתחום של הרטבה והתלכלכות.

אם גם אתם רוצים תוצאות כאלה עם הילדים שלכם ,חשוב שתדעו שזה רלוונטי לילדים בני 5-6 ומעלה. לפני הגיל הזה קרוב לוודאי שעדיין מדובר בנושא של בשלות פיזיולוגית וזה יתפתח עם הזמן.
בכל מקרה, אם הילד שלכם מעל גיל 6 ואתם מרגישים שזה הזמן לשינוי יש לנו פתרון נהדר להרטבת הלילה, פתרון מעמיק ויסודי, שמסתכל על כל המכלול ואתם יכולים ללמוד עוד איך ליישם את זה בבית דרך האתר הבא:
https://nightwhispers.ravpage.co.il/ParentingSecretsBWetting

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

הדלת שלנו תמיד פתוחה עבורכם, אם חשוב לכם ללמוד עוד על שיטת לחישות לילה להעצמת ילדים וכיצד היא יכולה לעזור לכם לייצר הורות מעצימה ולגדל ילדים שמחים, בטוחים ומצליחים, להתגבר על פחדים, ביעותי לילה, הרטבת יום ולילה, קשיים חברתיים, לחזק ולחדד את הקשב והריכוז, להעצים את הדימוי העצמי שלכם ושל הילדים, לשפר את הקשר בין הילדים לבין עצמם, לפתח אווירה חיובית בבית ועוד דברים נפלאים, אתם מוזמנים לפנות אלינו בשאלות ובקשות.

המייל לשאלות הוא: office@lechishot-layla.com ואפשר גם בטלפון08-852-0331 או
בנייד: 054-730-7678 (אפשר גם לשלוח הודעת וואטסאפ ונחזור בהקדם)

קבלו במתנה הרצאה חינמית על שיטת לחישות לילה להעצמת ילדים ואיך זה יכול לעזור לכם ולילדים שלכם להרשמה לחצו כאן https://app.webinarjam.net/register/19061/b4c40e215b


שתפו מכאן:

One Reply to “המקור הרגשי של הרטבת לילה אצל ילדים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.