סיפורו של א. הביישן וכיצד הפך לילד פתוח ובעל ביטחון עצמי

שתפו מכאן:

הרבה הורים שואלים אותי כמה זמן צריך ללחוש לילדים לאחר שנגמרים 30 הימים הראשונים של ביסוס המצב. ותשובתי היא: כמה שצריך. כל הורה יודע לזהות מתי הילד מגיע לישורת והמצב הרצוי מתבסס אצלו לטווח ארוך. הנה סיפורו של א., בן 5.5 והתוצאות המקסימות שהגענו אליהן לאחר חודש ולאחר שלושה חודשים של לחישות. ומי שממש מעוניין לראות תוצאות של משפחה לוחשת לאחר שלושה חודשים מוזמן לדלג לתחתית העמוד ולראות את המסר שקיבלתי רק לפני שבוע.

“הוא כל כך חסר בטחון וביישן שהוא אפילו לא יוצר קשר עם המשפחה הקרובה כשהם באים לבקר” אמרה לי אימו של א. (5.5) בשיחה הראשונה שלנו. היא תיארה ילד חם ואוהב ויחד עם זאת רגיש מאד, פוחד מכל דבר, בעל מצבי רוח מתחלפים שנמנע מפעילויות חברתיות וכך שובר לאימו את הלב. א. נוטה לבכי, כעס ולהסתגרות ואפילו בגן לא משתתף אלא אם שואלים אותו ומזמינים אותו.

ילדה יושבת על הדשא ומלטפת חתול

לאחר חודשים של טיפול רגשי על ידי תנועה ומשחק, ללא שינוי משמעותי החליטה אימא של א. להתחיל תהליך של לחישות לילה להעצמת ילדים. היא רק רצתה שהוא יקבל קצת ביטחון עצמי ויפתח שמחת חיים לקראת המעבר לכיתה א’.

כעבור ימים ספורים הופתעה האימא, לגלות שבנה הביישן שאינו אומר אפילו שלום לבני משפחה, שוחח בשמחה עם קרובת משפחה וסיפר לה על התחפושת שלו לפורים ועל המסיבה שהייתה בגן.

בשבועות הבאים התחילו להתגלות עוד ועוד תופעות שהמשפחה לא הייתה רגילה להן: א. התחיל להתגבר על תיסכולים וכעסים מהר יותר, הוא נעלב פחות מכל דבר, שיתף פעולה בשמחה, צבר בטחון ואפילו ענה לאימו ולאביו חזרה ב”חוצפה”. אמנם ההורים מהרו להציב גבול ולהבהיר שזו התנהגות שאינה מקובלת אבל האמא חלקה איתי שבסתר ליבה היא הייתה כל כך שמחה כי הנה הוא מספיק בטוח כדי לשתף את מה שהוא באמת חושב ומרגיש.

במקביל לתהליך של הילדים, עבדתי עם האימא על ההעצמה שלה וחיזוק תחושת הביטחון העצמי שלה בתפקידה כאם ובמקומה במשפחה. ככל שתחושת הביטחון של האם ושל הילד הלכו והשתפרו כך הלכו והתחזקו מערכת היחסים ושיתוף הפעולה של א. עם אחותו הקטנה והם שיחקו יפה ביחד.

לסיכום התהליך כתבה לי האמא:

“התהליך הזה חיבר וקירב אותי אליהם יותר ואני ממש שמחה שעשיתי ואמשיך לעשות אותו , אני רואה שהביטחון של א. מתחזק והוא מאמין בעצמו יותר, אנחנו בדרך הנכונה והכי חשוב שאנחנו פשוט מאושרים.”

שלושה חודשים לאחר סיום הליווי האמא ממשיכה ללחוש לילדים באדיקות ובנחישות האופייניים לה מדי לילה והנה מה שכתבה לי לפני מספר ימים על התוצאות לאחר שלושה חודשים:

“הי יקירתי, רציתי להודות לך כל כך. היום הייתה לא. מסיבת סיום והוא השתתף, שר ורקד ואני בכיתי מהתרגשות, היה מדהים ואני כל כך שמחה שהכרתי אותך ולמדתי ממך המון. תודה, תודה, תודה. גאה להיות אמא לוחשת כבר 3 חודשים ברצף ואין ספק שאמשיך. שוב תודה נשיקות ובשורות טובות.”

ואין דבר מחמם יותר את הלב מאשר לדעת שבאמצעות העבודה שלי אני מסייעת לילדים ולהורים כאחת להתחזק, לפתח התנהגויות חדשות לחוש תחושה של בטחון ושמחה.

ההשפעה של לחישות הלילה ממשיכה המון זמן קדימה וככל שמתמידים בתהליך רואים תוצאות הולכות וגוברות

הי יקירתי, רציתי להודות לך כל כך. היום הייתה לא. מסיבת סיום והוא השתתף, שר ורקד ואני בכיתי מהתרגשות, היה מדהים ואני כל כך שמחה שהכרתי אותך ולמדתי ממך המון. תודה, תודה, תודה. גאה להיות אמא לוחשת כבר 3 חודשים ברצף ואין ספק שאמשיך. שוב תודה נשיקות ובשורות טובות

 

 


שתפו מכאן:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.