אני אעשה הכל בשביל הילדים שלי- רק את זה לא…

שתפו מכאן:

העצמת_אמהות

“אני אעשה את הכל בשביל הילדים שלי” זה משפט שאני שומעת מהמון אמהות כמעט מדי יום. “הילדים שלי במקום הראשון, בשבילם אני מוכנה לוותר על הכל. הילדים מעל לכל”.

הילדים שלנו הם הדבר הכי חשוב לנו בעולם ובחברה הישראלית נושא המשפחה הוא ערך עליון. אמהות מוכנות לעשות המון וויתורים עבור הילדים שלהן והן אפילו מנפנפות בזה בגאווה. הן מספרות איך הן ויתרו על קריירה חשובה ופתאום לקול שלהם מתגנב געגוע למה שהן יכלו לעשות, אחרות חולקות איתי שאפילו כשהן מקפלות כביסה קודם כל הן מקפלות את הבגדים של הילדים ואחר כך את שלהן. חלק מוותרות על בילויים, על ספורט, על מפגשים עם חברות והכל כדי להיות שם למען הילדים. בעצם הן אומרות אני אעשה הכל למען הילדים שלי, אבל להשקיע בעצמי זה משהו שיהיה במקום האחרון. וזה מצער מאד כי זו טעות גדולה שאמהות רובות נוטות לעשות.

האמהות נותנות ונותנות ושמות את הילדים, את הרצונות שלהם ואת הצרכים שלהם במקום הראשון ואז קורה מצב אבסורדי. האמא הזו, שכל כך דואגת לכולם, מוצאת את עצמה שהיא הולכת ומתרוקנת. היא עושה את הכל בשביל הילדים שלה והיא לא מודעת לזה שכשהיא מרוקנת מאנרגיה היא לא מועילה לעצמה ועוד פחות מזה לילדים שלה.

מי מהקוראים של הפוסט הזה, שטס אי פעם במטוס, וודאי שמע את הדיילת מכריזה לפני הטיסה: “במקרה של ירידת לחץ האוויר במטוס, יפלו מסכות חמצן מעליכם. נוסעים שיש להם ילדים, קודם הדקו את מסכת החמצן לפניכם ואחר כך הדקו את המסכה לפנים של הילדים…”

האם תהיתם פעם למה במטוסים מציעים להורים קודם כל לקחת לעצמם חמצן ולאחר מכן לעזור לילדים?

התשובה עכשיו כנראה ברורה קצת יותר. אמא, אם לא תדאגי לעצמך בראש וראשונה לא יהיה לך חמצן או אנרגיה, או מוטיבציה או כוח לדאוג לאהובים לך מכל. אמא שלא דואגת להטען ולשים את עצמה בראש הופכת להיות אמא מרוקנת ומהווה דוגמא לא טובה לילדים שלה. מי שעוקב אחרי הפוסטים שלי בבלוג כבר יודע שהילדים לומדים מאיתנו תוך התבוננות לא מודעת בנו. אנחנו רוצים שהם יפרחו, ישגשגו, יצליחו וישימו את עצמם במקום הראשון. אבל זה לא תמיד המצב לצערנו. וכשזה לא המצב הכי חשוב לבדוק מה עושה האמא.

אמא יקרה, אם לא תשימי את עצמך במקום הראשון, ולא תדאגי לעצמך, להטען, לעשות דברים שקשורים רק לרווחה ולשמחה שלך, אז איך ידעו הילדים שלך לעשות זאת? איך הילדים ידעו לדאוג לעצמם אם הם לא יראו אמא שדואגת לעצמה?

שני אחים משחקים בלגו ואמא צופה בהם- אינסה קליינמן לחישות לילה להעצמת ילדים

איך הבת שלך תדע להגן על עצמה ולתעדף את עצמה לפי החברות, אם את לא תתני לה דוגמא כזו?

הגורם הכי חשוב במשפחה שלך הוא את אמא, את מחזיקה את המשפחה בידיים ואת מקור ההשפעה הגדול ביותר על הילדים שלך. ולכן הדבר שהכי חשוב לדאוג הוא לעצמך. כן, כן, לדאוג לעצמך. או יותר נכון להיות אכפתית לעצמך. לקחת לפעמים פסק זמן, לשתות קפה עם חברה טובה, לעשות קצת ספורט, להחמיא לעצמך ולאפשר לעצמך להטען כדי להמשיך ולמלא את המשימות הרבות שלך ולהיות הדוגמא הטובה שאת רוצה להיות עבור הילדים שלך. תזכרי תמיד שכשאת בסדר, הכל בבית ובמשפחה יהיה בסדר.

אז אם את אמא שמוכנה לעשות הכל למען הילדים שלך עשי למענם גם את הדבר הזה: השקיעי בעצמך ותדאגי לעצמך.

בחנות של לחישות לילה יש לנו כרגע מבצע ענק על כל הלחישות (52 שח במקום 150 שח, לכל אחד מהקבצים)
ויש שם המון קבצים לילדים שלך…
וגם חשבתי עלייך
בחנות כבר יש לחישות לילה להעצמת בטחון ודימוי עצמי לנשים
וכבר יש לחישות לילה להעצמת אמהות (וגם אבות)
ומעכשיו יש גם לחישות לילה לאמהות ולאבות להתמודדות עם תסכולים וכעסים
כי כשהורים נמצאים בשליטה על הרגשות שלהם והם מבטאים מסרים בצורה רגועה, גם הילדים לומדים להתבטא ככה כשהם כועסים או מתוסכלים או עצובים.

לתת לילדים דוגמא אישית של שליטה ברגשות זו המתנה הכי מדהימה שאת יכולה להעניק לעצמך וגם לילדים 🙂

למציאת פתרון להעצמה שלך קליק כאן למעבר לחנות הפתרונות של לחישות לילה להעצמת ילדים

לחישות לסיום החופש הגדול 52 שח


שתפו מכאן:

One Reply to “אני אעשה הכל בשביל הילדים שלי- רק את זה לא…”

  1. את כל כך צודקת רק עכשיו התעוררתי על עצמי
    כל מה שהקדשתי להם עד היום אני מרגישה כאילו לא עשיתי כלום
    מבטיחה לעבוד על עצמי ולחזור לדברים שאני אוהבת
    בדיוק ביומיים האחרונים אני מדברת על זה כמה שוויתרתי על עצמי ועכשיו אני קוראת את המאמר שלך
    אוהבת אותך כל כך את תמיד בזמן הנכון ובמקום הנכון❤️❤️❤️

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.