שוב רבתם עם הילדים על הבוקר? הנה טריק שלי להתארגנות בוקר רגועה

שתפו מכאן:

אני שומעת שוב ושוב מאמהות שהן ממש לא אוהבות את הלחץ של התארגנות הבוקר, את הצורך לבקש כל דבר חמש פעמים (במקרה הטוב), את המריבות כשהילדים לא מתארגנים בקצב הרצוי, את החשש מאיחורים למסגרות החינוכיות וכמובן לעבודה…

וייתכן שהערת אותם בזמן, וביקשת שהם יתעוררו כמה פעמים, והזכרת להם להוריד את חולצת הפג’מה וללבוש את חולצת בית הספר, והזכרת להם שוב, בינתיים הצעירה כבר הלכה לצחצח שיניים אבל
שני הגדולים עדיין לא התלבשו, את כבר מכינה את הכריכים, ואת ארוחת הבוקר של הילדים, והם בקצב אחר, מרחפים, והילדה שאתמול כבר בחרה את הבגדים שלה עכשיו פתאום רוצה משהו אחר, ואת מזכירה שוב בנחמדות מה צריך לעשות, ושוב מזכירה מה המשימה הבאה ואז את מגלה שהילד במקום להתלבש ולצחצח שיניים, עדיין בפג’מה ומשחק במשחקים שלו או בנייד שלו.

השעה כבר ממש מאוחרת ואת פשוט מוצאת את עצמך מתפרצת, כי זו הדרך היחידה כרגע לגרום לדברים לקרות.

אם זה מוכר לך תמשיכי לקרוא כי אני הולכת לחלוק איתך את הטריק האולטימאטיבי שמאז שאני משתמשת בו (שש שנים בערך) כל סיפור התארגנות הבוקר הפך לנעים, זורם ועם זה הילדים יוצאים בזמן וכולנו מספיקים להגיע בזמן. (אלא אם יש פקקים בדרך, אבל זה כבר לא קשור למשפחה)/

נשמע כמו חלום? האמת שזו מציאות אפשרית לגמרי ואני כבר הולכת לספר לך איך אני עושה את…
שנייה לפני שאני חולקת איתך את הטריק רק רציתי לשתף אותך שאני עורכת הדרכה מקיפה ומעמיקה, דרך האינטרנט, מהנוחות של הבית שלך, על התמודדות עם תסכולים וכעסים של הילדים (וגם הורים).

ההדרכה תערך ביום שלישי, 23 לינואר 2024 בשעה 21:00 וכדי לשריין לך מקום כל מה שצריך לעשות זה להקליק כאן ולמלא פרטים :), קל נכון?
https://nightwhispers.ravpage.co.il/AngerandFrustrationClass

ועכשיו לדבר שלשמו התכנסנו כאן… התארגנות בוקר רגועה.
הטריק הוא לעשות עבודת הכנה משותפת- הכנה מעמיקה ויסודית ולחזור על שוב ושוב בהתמדה.
בוקר רגוע לא מתחיל בבוקר עצמו אלא אחר הצהריים של היום לפני כן! וביום שלפני וביום לפני כן.
ילדים הכל גיל מאד אוהבים לפעול בתוך מסגרת פעולה מובנית וברורה והדרך הכי טובה  לייצר בוקר רגוע היא פשוט לתכנן איתם את הבוקר ואת סדר היום שלהם. תכריזו על ישיבה משפחתית, (כן, כמו שעושים בעבודה, אבל עם כל בני המשפחה בכל הגילאים).
תגידו להם שאתם רוצים שהבקרים יהיו רגועים יותר ושלכולם יהיה נעים בבוקר, ללא מריבות ואווירה חיובית. תשאלו אותם מה הם צריכים כדי שהבוקר יהיה רגוע יותר (יכול להיות שאחד יגיד שהוא צריך יותר זמן הכנה ואחרת תבקש מוזיקה בזמן התארגנות הבוקר). תרשמו כל רעיון שהם מעלים, כי לכל רעיון יש מקום. וכמובן תציעו גם רעיונות משלכם ההורים.

תתייעצו איתם, תדברו איתם ותשאלו אותם מה לדעתם צריך להיות סדר הפעולות בבוקר:
איך אפשר לייצר את סדר הפעולות בצורה שלכולם יהיה נעים יותר, ושוב תקשיבו לכל הרעיונות ותכתבו את כולם (כן גם ילד בן 4 יכול לתרום לדיון כזה). ואז תכינו יחד את רשימת הפעולות שצריך לעשות יחד מדי בוקר. אחרי שהרשימה שלכם מוכנה (לכל ילד יכול להיות סדר אחר כמובן)
אני ממליצה לכם לקחת לוח מחיק, אחד לכל ילד, ועליו להדביק תמונות של כל פעולה ופעולה.

למשל תמונה של מיטה תסמן את ההתעוררות תמונה של מברשת שיניים תסמן צחצוח שיניים
תמונה של צלחת אוכל תסמן ארוחת בוקר וכו (את התמונות אתם יכולים או לצלם בסמאטרפון ולהדפיס או להוריד מהאינטרנט יחד עם הילדים ולהדפיס).
בסוף הרשימה, מוסיפים משהו כיפי שמותר לעשות רק אם כל הפעולות הושלמו עד שעה מסויימת שתקבעו.
למשל מותר לשחק 5 דקות בלגו אם סיימת את הכל עד השעה (וכאן תסכימו על שעה שבאמת מתאימה לכם).
את התמונות האלה להדביק זו אחר זו על הלוח המחיק ומעכשיו כל ילד יודע שזו אחריותו כל בוקר לסמן לעצמו וי (עם טוש מחיק) על כל פעולה שהוא או היא ביצעו.
ובערב מוחקים את סימוני הV על הלוח המחיק כדי שלמחרת בבוקר, אפשר יהיה להתחיל מחדש.
ככה למעשה, עשיתם פעילות הכנה עם הילדים, שמעתם את דעתם ורצונותיהם, שיתפתם אותם בתהליך, עשיתם גם עבודת יצירה משותפת כיפית ו… העברתם אליהם אחריות.
ילדים מאד אוהבים את התחושה שסומכים עליהם וכשהם מהווים חלק מתלהיך קבלת ההחלטות הם מרגישים מועצמים ומחוזקים ואתם תראו שעצם זה ששיתפתם את הילדים ביצירה הזו הם יקומו בבוקר עם המון מוטיבציה פשוט לעשות את הדברים.

אתם שקראתם עד כאן וכבר החלטתם שזה מה שאתם הולכים לעשות…
שימו לב טוב טוב, אם תכינו לוח התארגנות בוקר ותשלחו לי את התמונה במייל זה יהיה הדבר הכי מקסים שתוכלו לעשות עבורי.
אז רק תגיבו שקראתם את הפוסט הזה ואתם מתכוונים ליישם ואחרי שיהיה לכם לוח כזה, שלחו לי את התמונה במייל child.night.whispers@gmail.com.

עכשיו זה נכון שיש קיצורי דרך, וחלק מהעבודה שאני עושה בשנים האחרונות עם תת המודע ועם גישת לחישות לילה, מוכיחה את זה אבל בסופו של יום, יישום של דרכי התנהגות חדשות בבית זו לא עבודה קלה. שיהיה ברור. ממש כמו כל דרך חיים שבוחרים בה (למשל להיות רגועים יותר, למשל לוודא שהתארגנות הבוקר היא נעימה ומהירה למשל שההשכבות בערב נוחות, למשל שהילדים מתמודדים עם שיעורי הבית ברוגע) את כל זה צריך לתרגל ביום יום. ולהתמיד בזה ולחזור על זה שוב ושוב עד שזה נהיה טבע שני שלך ושל כל המשפחה.
בטח עכשיו עולה לך מחשבה: יותר קל להגיד את זה מאשר לעשות.
רק שאני ליוויתי כבר אלפי הורים להצלחות כאלה לבית רגוע יותר, לילדים שמפסיקים לצעוק ולהתחצף ובמקום זה לשתף פעולה- אז אני יודעת ש
עם זה שהעבודה היומיומית לא קלה, זו הדרך שאני מצאתי הכי מתאימה לי. לשמחתי יש עוד מאות הורים שלמדו את הדרך הזו ומצאו שהדרך הזו הכי מתאימה להם גם כן. זו דרך בה אני רואה את עצמי כדמות משפיעה על הילדים ולא דמות שמחליטה על הילדים. והדרך הזו מתגמלת אותי בקשר עמוק עם הילדים.
אז עוד מיד אחרי שנכנסנו לעומק הטיפ של התארגנות הבוקר, הנה עוד טיפ אחד- לשנות את התפיסה שלנו לגבי התפקיד שלנו בהורות, אנחנו לא הורים שצריכים להחליט על הילדים אלא להשפיע עליהם וככה נוצרים השינויים בבית ומהר.
ואם בא לכם להעמיק עוד יותר, תצטרפו אלי להדרכה האינטרנטית החינמית שלי עם גישת 4 השלבים להרגעת התקפי תסכול וכעס. הפעם הקודמת שהעברתי את ההדרכה הזו בלייב הייתה לפני שנה וחצי ואני לא יודעת מתי הפעם הבאה. זו ההזדמנות שלך ללמוד וגם לקבל מענה לשאלות שלך על הילדים הפרטיים שלך?
קליק כאן להצטרפות https://nightwhispers.ravpage.co.il/AngerandFrustrationClass

לא חייבים להאמין לי, כשאני אומרת שזה עובד ומהר, פשוט אפשר לקרוא מה כתוב לי הורים אחרים שלמדו בקורסים שלי מספרים. למשל זה

אמא לוחשת כותבת שהיא לא צעקה כבר כמה ימים

או האמא הזו שלא רבה יותר עם הבת שלה

אמא שכותבת שהילדים עצמם הודיעו שהם לא רבים יותר

או האמא הזו שסיפרה שהבת שלה שהייתה צועקת ומקללת פתאום תוך כמה ימים הפכה לילדה רגועה ומנומסת

זה אפשרי גם בבית שלך, קליק להצטרפות להדרכה החינמית שתנחה אותך איך עושים את זה


שתפו מכאן:

4 Replies to “שוב רבתם עם הילדים על הבוקר? הנה טריק שלי להתארגנות בוקר רגועה”

  1. רעיון מקסים להתארגנות על הבוקר!
    ברור שאני מאמצת!!
    תודה רבה!!!!

    • רעיון מקסים וריאלי ליישום, ללא ספק נעשה מחר את השיחה ונבנה את הלוח, תודה רבה על הידע, כבר מחכה לראות את ההתלהבות של הילדים מהלוח ?

  2. רעיון מקסים. הולכת ליישם.
    תודה אינסה יקרה על הטריק המדליק?

  3. רעיון פשוט ועושה רושם שישים ויעיל.תחזיקי אצבעות! שולחת קובץ שהכנתי לילדה לפני כשנה ואשפר אותו איתה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.